3 Mart 2012 Cumartesi

Kingdom Rush yorumlar

birkaç gündür oldukça fazla bağımlandığım oyun. ilk entrysini yazamadığıma üzüldüm ne yalan söyleyeyim.

çok güzel taktik isteyen bölümlere sahip. bölüme yeniden başlayıp kuleleri farklı kombinasyonlarda dikmeniz gerekebiliyor.

4 çeşit kule var :
- baraka : kendini düşmanın önüne atan kılıçlılar. ömürleri yettiği kadar düşmanı oyalıyorlar ki yakındaki diğer kuleler saldırabilsin. kılıçlıların seviyesi arttıkça ömürleri ve yetenekleri artıyor. bir yerden sonra balta bile savuruyor koçlar
- okçu kulesi : tepesinde iki adam var ok atıp duruyorlar ortalığa. seviye arttıkça oklarının menzilleri ve hızları artıyor. bir adet tüfekli upgrade var, menzil maksimuma çıkıyor
- büyücü kulesi : dikmişler bir tane merlin, mavi büyü topları atıyor en başta. geliştikçe hız artmıyor, ama güçte artış var. çok değişik güçlere de sahip olabiliyorlar. düşmanı teleport edip haritanın başına göndermek gibi
- topçu kulesi : kocaman bir tane top var, dikeye yakın açıyla fırlattırıyor toplarını. seviyeyle verilen zarar orantılı. ileri seviyelerde tesla kulesi olup yıldırım atabiliyor düşmana. ya da güdümlü füze gönderme özelliği kazanıyor

her kule 4. seviyede ikinci seçenek sunuyor size. iki seçenekte upgrade'ler ve savaşçıların güçleri farklı.

ancak oyunda çok saçma gelen bir şey var bana. söylemeden geçemeyeceğim.

barakalardan çıkan adamlar öldürülünce yenileri çıkıyor bir süre sonra, sürekli yenileme var yani. bizim kılıçlıyı öldüren düşman, yeni bir kılıçlı barakanın kapısından çıkacakken bekliyor durup. sonra dövüşüyorlar filan. adam bayağı bekliyor lan istiklal marşı başlamış gibi. çok saçma olmuş orası

edit : en sonunda daha önce nasıl aklıma gelmediğine şaştığım bir şeyi denedim, ve sasquatch'ı çıkarttım yerinden. meğer tek gereken donmuş mağarasına meteor yağdırmakmış. meteor ile parçalanan buzlardan sonra tek gereken ise 500 altın verip sasquatch abiyi kiralamakmış. bunu da taze taze yazdım ki buraya, gelecek nesiller sasquatch'tan yoksun büyümesin




ilk 5-6 level bir şekilde 3 yıldızla geçiliyor ama 11-12. levellar adamın bir tarafından kan alıyor. 65 yıldızın 35'ini toplayıp upgrade yapabilmeme rağmen, bu bölümler acayip zor. normal'i değil sadece, easy'si bile zorluyor. yıldız toplamak için başa dönüp aynı bölümleri farklı modda oynamak lazım, ama 6. bölümün 3. kademesi çok zor mesela. bir yaratık bile geçse geçmiş olsun, bölüm bitiyor.

oyundaki diğer defans oyunlarına göre tek eksiklik sadece tek bir çeşit büyü olması. meteordan başka büyü yapamıyorsunuz ve onu upgrade edebiliyorsunuz.

genel itibariyle büyücü kuleleri çok faydalı, fakat büyüye dirençli yaratıklara karşı zayıf kaldığı için tek bırakılmamalı. o yüzden okçu kuleleri işe yarayabiliyor. büyücü kulesini full upgrade edip death ray'i de upgrade ederseniz, her 20 saniyede bir düşmanı zınk diye öldürüyor enerjisi ne olrusa olsun. barakalar da düşmanı oyalayıp, okçu ve büyücü kulelerinin onları vurması için kullanılabilir, ama ben call reinforcement'i upgrade edip 10 saniyede bir onları haritaya koymayı daha faydalı buluyorum. full upgrade edilmiş çitçilerin neler yapabildiğine şaşarsınız.

sonuç olarak başta da dediğim gibi epey zorlayıcı bir oyun, bitirmek için bayağı kasmam lazım daha.




uçan haşerattan ve bilimum zırhlı birlikleri zayıflatmak için okçu kulelerini çok olmamak kaydıyla araya serpiştirmekte fayda olan oyun. ayrıca karlı ortamlardaki bölümlerde de okçu külelerinin full tüfekli upgrade yapılmış hali karşıdan gelecek itler konusunda fayda sağlayacaktır.



geçmişi silerseniz de oyunu kapatsanız dahi kaldığınız yerden tekrar başlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder